Opdag hvordan kunder bevæger sig i forskellige områder af supermarkedet
og skab den absolut bedste kundeoplevelse

 
For grundigt at forstå kundeadfærd i supermarkeder skal hver zone analyseres separat, men også som efterfølgende og komplementære dele af hele shopping oplevelsen.

Grunden til at analysere supermarkederne med to forskellige synspunkter er at forstå både planlagte (behov) og impulsdrevne (ønsker) beslutninger. Supermarked layout, produkt placeringer og P.O.S kampagner kan implementeres omhyggeligt for at skabe det optimale miljø for den bedste oplevelse.

Det ultimative mål er at øge indtastningsgraden, den gennemsnitlige kurvstørrelse og indtjeningen pr. kunde baseret på antal personer, varmekort, Wi-Fi og sporsporingsteknologier.
 

Fordele ved persontællere i supermarkeder:

 

Realtidstrafik

Tæl antallet af personer, der ankommer, forlader og passerer supermarkedet med 98% nøjagtighed i realtime. Sammenlign weekendtrafik med hverdage eller i sidste uge, sidste måned og sidste år.

 

Benchmarking

Med analysedata fra persontællere, kan du opdage de bedste og dårligste resultater og derved analysere butikkens ydeevne for at øge effektiviteten.

 

Myldretid / Peak hour

Opdag og analysere myldretid / Peak hour, hvor supermarkedet genererer mest trafik, og har fleste salgsmuligheder. Administrer salgssteder og marketingkampagner i overensstemmelse hermed.

 

Personaleoptimering

Optimer personale drift i overensstemmelse med antallet af besøgende og deres behov inden for åbningstiden. Forøg overordnet kundetilfredshed.

 

Fordele ved Wi-Fi sporing i supermarkeder:

 

Optælling udenfor foran butikken

Opdag hvor mange potentielle besøgende, der passerer butikken og konverteringsfrekvensen mellem gade og butik. Forbedre marketingkampagner, træk flere købere ind og øge salget

 

Kunde loyalitet

Kend forholdet mellem dine gentagende besøgende og hvor ofte de besøger. Omvend de gentagende besøgende til hyppige købere og øg loyalitet sammen med tilbagevendende salg.

 

Gennemsnitlig besøgstid

Kend den gennemsnitlige opholdstid for kunder. Mål succesen med marketingkampagner og aktiviteter. Øg kundernes engagement og opnår mere salg og omsætning pr. kunde.

 

Undgå intern konkurrence

Få trafikdataene fra den delte kundebase af indkøbscentre i et bestemt område, for at analysere om de fjerner indtægter fra hinanden.

 
 

Fordele ved Heat Map tællere i supermarkeder:

 

Opdag & optimer populære områder

Oplev de populære områder kunderne bliver tiltrukket af i centeret. Forstå årsagerne til disse succesfulde områder, og anvend denne viden til andre områder for at forhøje præstationsniveauet.

 

Marketing effektivitet

Forbedre marketing effektivitet og fortjeneste ved at analysere succesen af begivenheder, kampagner og forskellige mediekanaler, der anvendes i forskellige zoner.

 

Fordele ved analyse af kø i supermarkeder:

 

Analyse

Beregn antallet af kunder, der forlader checkout køen, den gennemsnitlige tid i køen og definer optimale kø længder.

 
 

Effektivitet

Kunderne hader køer. Undgå overfyldte checkout køer ved at allokere personale. Giv kunderne en meget bedre kundeoplevelse.

 
 

Undgå afbrudt handel

Minimer den tid, dine kunder bruger i checkout køer for at forbedre kundetilfredsheden og forhindre at kunder opgiver handlen grundet den lange kø.

 

Persontællere

Alle supermarkeder burde tælle kundetrafikken for at se det større billede af, hvad der sker i supermarkedet.

Persontæller data hjælper med at træffe velinformerede beslutninger om supermarkedet. Benchmark supermarkedet og find konverteringsfrekvensen for at se den virkelige ydeevne. Effektivisering af medarbejderplanlægningen i henhold til den aktuelle trafik, vil skabe værdi i form af indtjening, fortjeneste og effektivitet.
 

Gade optælling

Spor potentielle, faktiske og gentagende kunder / besøgende, og øg fangehastigheden og engagementet. Potentielle besøgende, der passerer supermarkedet, er en mulighed der venter på at blive udforsket.

V-Count kan spore, hvordan marketingkampagner påvirker de besøgende, og hjælpe dig med at analysere, om forbipasserende forbrugere konverteres til betalende kunder.

At kende konverteringsfrekvensen fra gaden til butik gør det muligt at optimere displaydesign, for at maksimere trafikken og for at øge engagementet med kunderne.

Hold øje med konverteringsfrekvens fra gade til butik, for i sidste ende at øge salget og overskuddet. Data fra supermarkedets indgang viser, hvor succesrige marketingindsatser, vinduesudstillinger osv. er.

Systemet kan også måle de forbigående menneskers opmærksomhed. V-Count’s fuldt indlejrede 3D Alpha + persontæller kan måle antal af potentielle kunder som gik forbi og supermarkedets tiltrækningskraft med op til 98% tællingsnøjagtighed.
 

Heatmap In-Store kamera

Med V-Count Heatmap In-Store analyse kan man spore og analysere de besøgendes adfærd, deres købspræferencer og deres vej igennem supermarkedet. Heatmap In-Store Analytics giver dig mulighed for at forstå de besøgendes handlinger, hvor de er mest tiltrukket af, hvad de søger efter, og hvad der motiverer dem til at købe.

Forstå årsagerne til udførelsen af succesfulde områder og anvend den viden til at forhøje præstationsniveauet andre områder.

Lad vores timerapporter fortælle dig, hvordan supermarkedet præstere på forskellige tidspunkter i løbet af dagen. Efter analyse af data, kan supermarkedets design optimeres ved bedre udnyttelse af områder, som får mindre trafik og opmærksomhed. Medarbejdernes placering kan optimeres i henhold til kundeadfærd, for at give en bedre kundeoplevelse og besparelse af lønudgifter.
 

Heatmap In-Store Wi-Fi

Spor den sti, dine kunder følger, fra det øjeblik de kommer ind, til de igen forlader supermarkedet. Opdag, hvordan kunderne bevæger sig rundt i supermarkedet. Med Pathmapping måles kun kundernes flow igennem supermarkedet, da systemet automatisk fratrækker medarbejderne.

V-Count Wifi Heatmap Tracker opdager og sporer kundernes fodspor gennem deres smartphones, som udsender et signal efter et Wi-Fi-netværk, når de går ind i supermarkedet og følger deres rute gennem hele deres rejse. Få det komplette overblik over de forskellige produktlinjer og forskellige zoner på tværs af supermarkedet ved at vide om alt om kunderes bevægelse.

Kend kundernes opholdstid og optimer markedsførings- og butiksaktiviteter for at nedsætte ventetiden for at opfordre kunderne til at købe mere og øge salget.

Med loyalitetsmåling ved du præcis, hvor mange kunder, der kommer tilbage til butikken mere end én gang og derved kan loyalitetsprogrammer målrettes specifikt til disse kunder.
 

Kø administration

Folk kommer i supermarkedet for at købe. Ikke at vente i køer. En ud af hver tre potentielle kunder forlader supermarkedet, hvis de skal vente mere end fem minutter for at betale. Detailhandlere oplever indtægtstab på op til 39% på grund af lange køer.

V-Count Que Management er her for at undgå mulige tab af kunder forårsaget af køer. Kend antallet af personer i supermarkedets check-out kø og optimere derefter kundernes ventetider ved at fremskynde betalingsprocessen og øge antallet af daglige transaktioner.

V-counts realtime kø alarm system giver besked når køer overstiger et bestemt antal personer for at øge servicen og kundeoplevelse på det rigtige tidspunkt og for at reducere købsafbrydelser og øge kundeloyaliteten
 
 

Se video om hvordan V-count persontæller systemet fungere

 
 

Samarbejde med ProCount Aps

VIA System bruger tælleanlæg og persontællere fra ProCount Aps, som er den danske importør af V-count.

V-count har hovedsæde i USA og er en af verdens førende producenter af tælleanlæg og persontællere.

V-count er en global producent af banebrydende persontællere, Wi-Fi tracking og Path Mapping teknologier.

V-Counts software analysere kundeadfærd og hjælper virksomheder med at øge konverteringer, øge overskuddet og optimere driften på deres fysiske steder. Med både self-hosted og SaaS muligheder, der er tilgængelige for at indsamle rå data og behandle den i meningsfulde oversigter.

V-Count produkter eksporteres til mere end 80 lande og er installeret i mere end 25.000 virksomheder rundt om i verden.

V-Count har kontorer rundt om i verden, herunder Miami, USA, Toronto, Canada og Istanbul, Tyrkiet.

Her er link til V-count’s Internationale hjemmeside